Tersalah Orang – Guru Dibelasah Teruk Kerana Disangkakan Penagih Dadah

KUALA LUMPUR – Video rakaman seorang lelaki yang dipercayai penagih dadah, ditangkap dan digari oleh dua lelaki yang dikatakan sebagai pihak berkuasa tersebar di media sosial.
Bagaimanapun, Mukhtar Isma’ail tampil menjelaskan cerita mengenai kejadian malang yang menimpa guru berkenaan.
“Dalam perjalanan pulang, guru ini telah ditahan. Guru ini telah memberitahu kepada dua anggota terbabit bahawa dia baru balik dari memberi tuisyen kepada murid UPSR di sekolahnya. Namun, polis tidak mempercayai dia dan menyangka dia penagih dadah. Guru ini dicederakan dan digari sebelum dibawa ke balai.
“Di balai, guru ini telah menghubungi Guru Besarnya. Guru Besar datang ke balai dan memperaku bahawa guru berkenaan adalah guru yang mengajar di bawah seliaannya,” kata Mukhtar.
Menurut Mukhtar, ekoran dari kejadian itu, mangsa dikatakan cedera dan patah tangan telah dibawa ke pusat perubatan untuk mendapatkan rawatan. Mangsa diberi cuti selama tiga minggu.
Bagaimanapun sehingga kini, masih belum ada pihak berkuasa yang tampil mengesahkan dakwaan ini Mukhtar Isma’ail tersebut.
Sumber: thereporter.my
Tersalah Orang – Guru Dibelasah Teruk Kerana Disangkakan Penagih Dadah Tersalah Orang – Guru Dibelasah Teruk Kerana Disangkakan Penagih Dadah Reviewed by Ahmad Zulkifli on 6:38 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.